fredag 20 april 2012

Som tack för lång och trogen tjänst.....

.....fick mitt gamla franska köksskåp flytta in från friggeboden och inta hedersplatsen i vardagsrummet. Jag har använt det som "kontor" på mässorna jag ställt ut på, med alla praktiska pryttlar som behövs på en mässa samlade i lådorna och bakom skåpluckorna. Det har varit till salu men ingen har nappat, så nu får det som sagt stå inne i vardagsrummet. Och plötsligt såg jag det med andra ögon...det passade ju riktigt bra här! Visst är det kul när saker och ting liksom ramlar på plats och det känns helt rätt?  Lite plötsligt och härligt oväntat sådär.....Nu går jag omkring och myser här hemma och flyttar runt saker på hyllorna med ett fånigt leende på läpparna.  Tänk att det är så kul med gamla möbler! 



  





Som tröst i det otroligt trista vädret....blåsigt, snöblask och kallt....plockade jag in lite vårkänslor från trädgården, scilla och penséer (avknipsade från en inköpt kruka ). Vi behöver lite tröst och hopp....för den kommer ju snart, VÅREN.....även om det just nu känns lite hopplöst! 


Ha en riktigt härlig helg i snögloppet!

Kram
Sussi

11 kommentarer:

  1. Hi Sussi,
    you have a wonderful white cabinet. so pretty to collect all your treasures in! Beautiful photos.
    have a nice weekend
    rita

    SvaraRadera
  2. Skåpet är så fint. Om du någonsin tänker sälja det, så kan du väl säga till ?! :)


    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  3. Skåpet är jättefint, och så glad man blir
    när det hittar sin rätta plats. Så vackra
    skålar i fattigmanssilver, och jag gillar
    din fågel.
    Ha en mysig lördag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Hallojsan Sussi!!

    Fårstaår jag det att du går och småler!! Såå himlans snyggt skåp..tänk att ingen har nappat!!??

    Ha det gott Kram Sanne

    SvaraRadera
  5. Skåpet är super!!!!
    Riktigt fina bilder.
    Ha en skön kväll
    AC

    SvaraRadera
  6. Verkligen ett fantastiskt fint skåp, och så mycket fint du har stoppat in på hyllorna!
    Önskar dig en skön söndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Hej Sussi!
    Precis vad man behöver i detta eländiga väder, nåt som gör en glad! - jag säger bara ge mig vår och vilket tjusigt skåp.

    Igår var vi ut till landet och tokstädade. Nu har vi äntligen tid att börja vara där på helgerna. Och mycket har vi som vi skall fixas...

    Nu håller vu tummarna för att våren skall göra entré!

    Ha det gott, kram monica

    PS. Du får gärna spana efter ett snyggt bord till mig när du besöker Frankrike nästa gång.

    SvaraRadera
  8. Visst blir man glad av förändringar hemma i inredningsväg, både stora som små kan man gå och mysa och glädjas åt...

    Skåpet var väldigt vackert och har plats till många fina saker!

    Önskar dig en fin ny och vårig vecka!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  9. Det blev jättefint med skåpet, och jaa jag känner faktiskt igen det :))
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  10. Halloj Sussie!
    Jättefint skåp, och visst är det så, att möblera om, så blir det nästan som nytt.
    Och fågeln, sådana gillar jag.
    Förstår att du är helnöjd.
    Ha en finfin dag.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Men wow vilket skåp , jag hade nappat på en gång !!!!
    Ååå så mycket fina saker ! Reser du fortfarande till frankrike och letar prylar ??
    Jag är fånigt förtjust i St Therese avbilder så jag suckar avundsjukt när jag ser din fina tavla !!
    Ha det gott !
    Kraam

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid och lämnar ett litet avtryck från ditt besök hos mig!
Du som inte har en egen blogg men vill skriva en rad, välj "anonymt" så går det bra ändå!
Sussi