måndag 3 januari 2011

Tack....

....snälla goa för alla nyårshälsningar jag fått från när och fjärran....det känns så otroligt varmt om hjärtat att veta att ni finns!
Här hemma har det mesta av julen åkt ut, och fått ge plats för tulpaner och andra vårblommor.


Det enda som jag fortfarande vill ha kvar och suga på ett tag till (ja...bildligt talat alltså..*smile*) är allt det som jag tagit in från naturen....granris, kottar och annat....



.....och alla vita julblommor som fortfarande lever och har hälsan! (dvs min vita julstjärna som fortfarande kämpar på som om julen skulle vara ända till påska....och ingen är gladare för det än jag! Tack lilla stjärna...häng i så länge du orkar!)






Vi lyckades faktiskt hålla vårt löfte om att minska ner på antalet julklappar i år...Skönt! Men mormor och morfar gav oss en uppskattad julklapp både av oss och av trädgårdens småfåglar..... ett litet fågelhus! Nu sitter vi förtrollade och ser på när talgoxar, blåmesar och andra små vänner kalasar på solrosfrön utanför köksfönstret. Guuuud så söta dom är!! Plötsligt har vi fått husdjur i familjen! Underbart!







Efter en avkopplande (ja...faktiskt!...) jul och nyårshelg är jag fulladdad med energi inför 2011, och hoppas kunna inspirera med många nya saker i min webbshop. I slutet av den här veckan kommer första omgången nyheter för i år, men innan dess ska jag iväg med en leverans till Linköpingstrakten, så om du bor där i närheten och tänkt handla varor med "endast avhämtning", så passa på! Jag ger mig av i morgon!

Ha nu en riktigt bra början på det nya året!
Kram
Sussi

15 kommentarer:

  1. Dina tulpaner är ljuvliga, -jag har inte ens orkat masa mig ner till affären idag, men nästa gång jag är där får det allt bli en knippe tulpaner här också.
    Fågelhuset var en bra julklapp! Får nog skaffa något sådant här också. Vi har hängt ut talgbollar, men det hade nog underlättat för de små liven om de hade haft någonstans att sitta medan de mumsar.
    God fortsättning på dig!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Sussi! Vilken vacker blogg du har. Och så många vackra ting! Måste genast kika vidare! :)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Hallojsan sötaste sussi!!

    Vad härligt att din jul och nyårshelg blev så där lugn och skön som man vill att den skall vara.Skönt att komma igen med fulladdade batterier!

    Jag var och hämtade ut min fina vinst igår..och nu njuter jag för fullt av den..kika in hos mig så får du se så fnt den passar i Änglarnashus ;)..
    Tack igen!!

    Ha det så bra !! Kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  4. mm...underbart med tulpaner!! Här hemma har nästan allt vad julen heter åkt ut, endast pappstjärnor o stakar i fönstren finns kvar...

    Nu ska jag minsan kika in i din underbara webbshow å njuta o drömma en smula..

    varma kramar elin***

    SvaraRadera
  5. Hej
    Härligt med tulpaner....
    här är julen ute och man vill ha ljus och luft i hemmet...
    ha en skön kväll
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  6. Vilken bra julklapp! Det tyckte nog fåglarna oxå. Vad fin din julstjärna är fortfarande. Om dom är vita, brukar jag tycka om att dom överlever. Det kan jag inte aäga om dom röda..
    Så jag har slutat köpa såna.Fniss:)
    Ha det gott! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  7. Hej! Vilka underbara bilder du tar.=)
    Skönt att höra att du haft en bra helg och att du fått ny energi. Jag känner lite likadant jag med. Gött! ;)

    En sväng till Värmland låter som en bra idé! Jag ser en del sommarhus här omkring som ser ut som om de har förvandlats till ren is. Menar inte att skrämmas, det är bara det att jag verkligen lagt märke till vad kylan har gjort med alla stugorna i år.
    Nu ska jag kika in i din shop och se vad för spännande tingestar som finns där nu.♥

    Kram, Matilda

    SvaraRadera
  8. God fortsättning !
    Ja vi har oxå dragit ner på julklapparna och dom konstiga barnen önskar sig ingenting längre .
    Förutom den minsta Loppan hon får aldrig nog och det är så lätt att förköpa sig till henne ;-)
    Tack för den fina "julklappen" som jag fick av dej !!
    Gillar dom helskarpt , de står framme på köksbordet hela tiden och vi saltar och pepprar som aldrig förr ;-)
    Kramar/Lotta

    SvaraRadera
  9. Vilka fina bilder !! Ja , visst blev den lilla skylten fin där på hyllan och stövellästen är också jättefin !! Är så glad för dom ! Önskar dig ett riktigt gott 2011 . Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  10. HEj och God fortsättning!
    Härligt att ha fått lite ny energi... Och förhoppningsvis kommer det väl mer energi i takt med att ljuset återvänder.
    Och vilken härlig julklapp, att få ha småfåglar på besök.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  11. Hej!

    God fortsättning!

    Visst ska den vita julstjärnan få kämpa på, den är ju vacker bland vårblommor också!

    Mysigt med fågelbord, de är så fina att se på...

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  12. Hej Sussi!
    Vilken underbar blogg du har! Blev glad när jag hittade din trevliga butik och nu har jag även hittat din vackra blogg.
    Lägger dig bland mina favoriter.
    Önskar dig en skön Trettondagshelg.
    Tack för varorna jag köpte, jag är så nöjd.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  13. Hej goa Sussi!

    God fortsättning!
    Det låter som ni haft en härlig jul och nyår, skönt!
    Åh tulpaner ger underbar vårkänsla. Jag får nog köpa med mig en bunt hem i morron efter jobbet.

    Kraaam
    Mia

    SvaraRadera
  14. Ja, ha, ha, vi hade tame sjutton väldigt mycket lika! Schäslonger, kuddar och duk:) Visst är det kul att upptäcka att det finns fler än en själv som gillar inredning så mycket, mina nära goda vänner göt det inte, då är bloggvärlden så fantastisk! Å va snyggt det där bruna arrangemanget var framför guldspegeln! God fortsättning på nya året i ditt vackra hem!! Mari.

    SvaraRadera
  15. Absolut ska man njuta också julblommorna sålänge dom vill blomma även om tulpaner lockar extra just såhär års:)
    Mysigt att småfåglarna flyttar "in" i ens värld, dom piggar upp tycker jag. Sött hus fick dom hos er:)
    Ha en fin dag! Kram Cilla

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid och lämnar ett litet avtryck från ditt besök hos mig!
Du som inte har en egen blogg men vill skriva en rad, välj "anonymt" så går det bra ändå!
Sussi