måndag 20 december 2010

Vit jul....

....blir det i år! Visst är det härligt? Snön ligger som ett gnistrande och ljuddämpande täcke över Stockholm. OK, många klagar när tågen inte går i tid och man inte kommer fram dit man ska, men vi får nog ta naturen i vacker tass och inse att det inte alltid är vi som bestämmer vad som gäller... Det är ju vinter!

Här kommer en liten vinterhälsning till alla er underbara från ett snöigt Spånga!

Utanför vår ytterdörr står tomten med snö i skägget, men innanför dörren är det varmt och skönt.


Jag har hängt ett hjärta på insidan dörren den här julen.


På kakelugnen hänger ett gammalt posthorn som brukar få komma fram till jul...


....och små vita julstjärnor står lite här och där.... dom är så söta tycker jag!




Kannor, kannor.....





......som har fått sällskap av tre små zinkhus så här i juletid.




Hoppas ni haft en skön fjärde advent.......nu är det bara fyra dagar kvar!

Snökram
Sussi

5 kommentarer:

  1. Sablar också!!! Min kommentar for åt fanders!!!! GRRRR!!!!!!!

    Men, en stor kram ger jag dig i alla fall!

    -Pia-

    SvaraRadera
  2. Hej
    Posthornet gillar jag och mycket annat fint du har där...
    ha en skön kväll
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder på mycket fina saker
    Vädrets makter rår vi inte på,har förmånen att slippa ge mig ut i trafiken i helgen, det ska ju komma massor av snö
    Ha en riktigt God Jul

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder!
    Tomten ser ut att trivas i snön=))

    Jag är glad jag över snön.
    I den här delen av landet brukar vintern bara vara grå slask och och blåst annars så jag njuter!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Hej Sussivännen!

    Men du,.... vilken underbar tomte du har, han ser ut pricis som jag föreställer mig tomtar ska göra. :). Vad fint du har gjort både utom- och innhus, det blev jättegulligt med dom små vita julstjärnorna här och var.

    En sak är ju säker, vi får en riktig vit jul i år, kan man ha mer julstämning än så här,...... tror inte de!

    Önskar dig en riktigt God Jul & Gott Nytt År

    Kram Cin

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid och lämnar ett litet avtryck från ditt besök hos mig!
Du som inte har en egen blogg men vill skriva en rad, välj "anonymt" så går det bra ändå!
Sussi