torsdag 24 juni 2010

Rosfrossa till midsommar

Vill bara önska er alla en riktigt UNDERBAR midsommar, och samtidigt passar jag på att säga TACK till alla fina kommentarer ni lämnar på min blogg! Dom värmer ända in i hjärtat ska ni veta, jag blir så glad för alla snälla ord och jag vårdar dom ömt.



Helt enligt tidtabell har Nevada rosorna vid staketet mot gatan slagit ut.....och varje år blir jag lika förvånad över hur många blommor det kan få plats på en enda buske! Och doften....HELT LJUVLIG!







Det här är lättskötta parkrosor som har en intensiv blomning vid midsommar, och som sedan återkommer sporadiskt ända till oktober. Den andra blomningen brukar dessutom komma med lite mer rosa tonade blommor.





Ni känner väl doften...? Ahhhhh....ljuvlig!

Midsommarkram från
Sussi

12 kommentarer:

  1. Hej Sussi!

    Vilka underbara rooooosor, guuuva vackra, att dom sen luktar ljuvligt är ju en bonus. Jag letar efter en ros som har just dom egenskaperna, ..... doften,.... gärna remonterande, och vita, men jag har ett litet aproblem med zonen här, vi har motsvarande "Norrlands kustzon" nr 5, så jag känner mig något begränsad. Vad för zon tror du det är på dina roso? Skulle bli själaglad om den gick här åxå. :)

    Önskar dig en härlig Midsommar. Kram Cin

    SvaraRadera
  2. Jag finner inte ord......Såååå himla fint! Ljuvliga bilder, och visst känner jag doften ända hit!! Önskar dig den bästa midsommaren! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  3. Jippyyyyy, är det sant,..... den ska genast köpa, vad himla glad jag blev. Tack snälla du för att du svarade på min fråga. :).

    Som sagt, ha en go Midsommar. Kraaam Cin

    SvaraRadera
  4. Wow!..vilken rosenbuske..Jag känner ända hit hur den doftar!..under bart att mötas av denna då man besöker er..

    ha en riktigt fin midsommar!! :)

    Kramar ifrån Sanne!!

    SvaraRadera
  5. ..oj, oj, oj..... Som jag vill ha ett vitt staket och nevadarosor nu!! Och jag känner visst doften också:-)
    Underbart!

    Ha en fin midsommarhelg! Hoppas på fint väder för alla! H.

    SvaraRadera
  6. Det var bland det vackraste jag har sett, sååååå fint!

    Ha en fin midsommarhelg Sussi!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Men oj så fint med alla rosor ser ut som en idyll med staketet och allt.
    Den sorten tror jag att jag ska prova behöver ju byta ut lite eftersom vintern gick hårt åt mina. Och vita blommor är ju min favorit, och snyggt till gult hus som vi också har.
    Ha nu en riktigt fin Midsommarhelg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. FANTASTISK !!!!!

    Jeg låner lige en svensk kommentar fra Therese, som jeg synes er helt perfekt :

    Jag finner inte ord......Såååå himla fint! Ljuvliga bilder, och visst känner jag doften ända hit!! ( Til Danmark )
    Önskar dig den bästa midsommaren!
    Många Kramar Loppe

    Therese : Hoppas det er ok !?!?! Kram

    SvaraRadera
  9. Så vackert !! Önskar dig en riktigt fin midsommar ! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  10. U
    N
    D
    E
    R
    B
    A
    R
    T

    V
    A
    C
    K
    E
    R
    T

    &

    I
    N
    S
    P
    I
    R
    E
    R
    A
    N
    D
    E

    Agneta

    SvaraRadera
  11. Hoppas du har en fin midsommar, vi har varit i och strax utanför Arvika. En sån vacker ros du har, det var otroligt mycket blommor. Och jag kände en svag rosdoft ända hit...
    Solig kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Men oj vilka fantastiska rosor , och vilken fantastisk tid det är nu !
    NJUT !!
    Kram/lotta

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid och lämnar ett litet avtryck från ditt besök hos mig!
Du som inte har en egen blogg men vill skriva en rad, välj "anonymt" så går det bra ändå!
Sussi