måndag 29 mars 2010

Huset i Callian

Huset består idag egentligen bara av tre rum, en liten hall och en källare. Dessutom finns det ett Provencalskt utekök som inte är nåbart annat än utifrån. Uteköket skulle jag tro är den äldsta delen av huset, men vi har tillgång till el och vatten där, så man skulle kunna göra något riktigt bra av det. Som det ser ut idag är det mest ett mörkt rum med en liten kokplatta och en vask. Mörkt, kallt och fuktigt.....och fullt med spindlar.....gigantiska!

Vill så gärna visa lite inifrån huset, men .....vi håller på att fixa en köksö som inte är klar ännu, köksluckorna ska målas, fönster och fönsterkarmar ska målas vita.....det står konstiga prylar överallt...kort sagt, det är inte mycket att se ännu! Men snart så! Lite utvalda delar kan jag ändå bjuda på....

På övervåningen finns kök, sovrum toalett och badrum. Det här skåpet står i köket och rymmer en del av mina loppisprylar samt sänglinne, dukar och annat textilt.

Jag håller på att försöka slipa bort de blåa kanterna runt dörrar och lådor...gillar inte blåa kanter! :)
Inte riktigt klar än som synes..!

Ja....den där konstiga kvasten som ska föreställa en murgröna...den är en konstgjord sak som fanns i huset när vi köpte det. Än så länge får den vara kvar, men konstgjorda blommor är inte direkt min grej! Gillar kannan som den står i desto bättre....


Som sagt, på hyllorna växlar innehållet allt efter årstid och beroende på vilka loppisfynd jag gjort....


De här skålarna är från den senaste brocanten jag var på i går. Visst är dom fina..!


Men finast tycker jag ändå att dom här gamla essensflaskorna från en parfymfabrik i Grasse är! Kolla in etiketterna! Mmmmmmm.......


Här är en annan hylla som jag satte upp förra gången jag var här. Där finns en liten samling av franska senapsburkar och diverse annat smått & gott....


.....och så den här lite skamfilade statyen av St Thérèse....


....ett populärt skyddshelgon här i Frankrike.


Nästa gång tänkte jag visa lite mer från trädgården.....har nämligen planterat lite!
Tills dess,
Kramar från

8 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Skratt, ja men visst hade man önskat att man såg ut som modellen om man skulle ha den klänningen. Det hade varit fint det :)

    Du har du någon mailadress jag skulle kunna maila dig på?

    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Tänk att möta våren i frankrike :)))
    Inte alls avundsjuk... Jo, lite - men gud vad kul att du visar dina fina fynd.

    Kan man åka med i kofferten nästa gång - hihi

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  3. Oj så mycket fint du har hittat, blev väldigt förtjust i flaskorna:)
    ha det så gott!
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  4. Hej Sussi!

    Har försökt maila dig på adressen du skickade mig men jag får bara tillbaka ett meddelande att mailet inte gått att skicka....så jag frågar dig här på bloggen istället....

    Blev så nyfiken när jag såg alla vackra bilder från era hem. Jag är ständigt på jakt efter vackra hem till inredningsreportage och tänkte höra med dig om du kanske kan vara intresserad. Vi är intresserade både av huset i Värmland och även huset i Provance.
    Har dina hem varit publicerade i interiörmagasin tidigare?

    Om det låter intressant så vore det fint om du ville ta några enkla översiktsbilder över rummen och maila mig så att jag kan låta stylisten/skribenten titta på dem. Det är hon som har bäst koll på vad tidningarna söker för hem just nu.

    Önskar dig en riktigt glad påsk och fin vistelse i Frankrike!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  5. Hej Sussi! Ohhh vilka härliga bilder från huset i frankrike, ser ju ut som en dröm. inte minst uteplatsen, där skulle jag nog sitta läsandes en bok under fikonträdet dagarna igenom..hihii Och skåpet, så fina saker överser jag allt. Madonnan är underbar. Ha en underbar påskhelg. Kramis Paula

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt ställe att ha stuga på!!!

    :*¨¨*:♥ GLAD PÅSK♥:*¨¨*:

    Önskar Maud

    <Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera
  7. Åh vilka underbara bilder , du har ett väldigt vackert hem


    Glad påsk

    SvaraRadera
  8. Hej hej Sussi!

    Tack för ditt svar! Försökte svara dig via mailen igen, ifall det var något tillfälligt fel sist men det fungerade tyvärr inte nu heller så därför skickar jag dig ett meddelande här istället :)

    Å så glad jag blir att du är intresserad av reportagebesök! Både jag och skribenten Anna ser fram emot att få se översiktsbilderna.

    De från Stockholm och Värmland tar du när det passar dig :)

    Önskar dig en fin fortsättning på Påsken!

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid och lämnar ett litet avtryck från ditt besök hos mig!
Du som inte har en egen blogg men vill skriva en rad, välj "anonymt" så går det bra ändå!
Sussi