tisdag 23 mars 2010

Hälsning från våren!

Här var den!

Våren alltså!

Vi har haft en underbar dag idag med 19 grader mitt på dan.....
Solen värmer såååååå skööööööööönt!

Tänkte avlägga en snabb rapport.....har tillfällig kontakt med cyberspace, och då gäller det ju att passa på!

Det första vi gör när vi kommer till Callian är att fylla upp kylskåpet med lite goda franska råvaror, och jag brukar alltid nojja in vid grönsaksdisken, där allt är mycket fräschare större och billigare än hemma.....bra va? Men så här års är det ju inte så konstigt eftersom de färska grönsakerna inte rest så långt innan de hamnat i affären...




Det tog oss 24 timmar att köra, vi kom fram lördag kväll och på söndag morgon var jag på min första brocant! Hittade faktiskt en del roliga grejor fast jag var så trött så ögonen gick i kors!
Här är några härliga fynd från söndagsmorgonen och lite grejor jag hittat tidigare...



Sen var det skönt att pusta ut hemma i trädgården, under olivträdet...(som vi nog måste klippa lite...det trasslar snart in sig i vår telefonledning)


Det spretiga trädet utan löv är vårt fikonträd. Fikon är perfekt att ha i trädgården.... på vintern när man vill ha så mycket sol som möjligt fäller det sina jättestora blad, och på sommaren när man behöver svalka skänker det skugga och ger dessutom goda frukter.....bara att sträcka ut armen så är efterrätten fixad!


En inpektionsrunda i trädgården visade att irisen blommade...

....julrosen också....


...och minsann! Den lilla cyklamen i kruka som jag köpte i november och som jag grävde ner i rabatten innan vi åkte hem hade också bestämt sig för att blomma!


Det får bli min första rapport från Callian.....mera bilder kommer!

Kram

1 kommentar:

  1. Så underbart det ser ut! Jag kan inte låta bli att önska att jag var en liten fluga som råkat följa med i er bil på resan. Så ljuvligt!

    Många kramar, Matilda♥

    Psst..missa inte min bloggtävling där man kan vinna handtovade påskägg.=)

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid och lämnar ett litet avtryck från ditt besök hos mig!
Du som inte har en egen blogg men vill skriva en rad, välj "anonymt" så går det bra ändå!
Sussi