söndag 7 februari 2010

Vilken vinter!

Det är helt otroligt vad snö vi har fått!
Trädgården är helt inbäddad i ett tjockt vitt snötäcke, och utanför på gatan tornar snöhögarna upp sig, högre och högre....


Visst, det var mysigt med en vit jul, och det är fint med alla ljusslingor som glimmar i mörkret....


......men nääääee....inge mer snö nu! OK, den kan få ligga kvar över sportlovet, men sen....BORT!


Jag längtar efter spirande lökväxter och kvittrande vårfåglar! Och tänk när man kan börja fixa i växthuset! Mmmmm....

Just nu består det enda växthusfixet av att raka ner snön från taket....


Brrrrrr... kallt!



I höstas såg det ut så här inne i växthuset....







.....men nu kommer jag inte längre in, för hänglåset har rostat och skjutdörrarna har frusit fast....hå hå, ja ja!

Man kan inte låta bli att undra hur växterna i trädgården har klarat denna kalla vinter, men snön är ju en bra isolering, så förhoppningsvis har inte allt som är lite känsligt frusit ner.

Nevadarosorna vid staketet ska nog klara sig...


men jag undrar jag... Honungsrosen kanske inte tyckte att det var lika kul...


Svårt att förstå att om några månader, med lite tur, så ser den ut så här...


Jag tröstar mig med massor av frasande färska tulpaner,


och några gröna skott på fönsterbrädan.


Och minsann! Min klockmalva har slagit ut i köksfönstret!

Jippieee!



Kram

1 kommentar:

  1. Hej Sussi! Vilka fina bilder! Nu har jag fått en till blogg jag vill följa! Tack!

    Johanna

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid och lämnar ett litet avtryck från ditt besök hos mig!
Du som inte har en egen blogg men vill skriva en rad, välj "anonymt" så går det bra ändå!
Sussi